Analyse: Traditionel markedsføring effektivt

Marketing

I dag findes der mange forskellige former for markedsføring. Som virksomhedsejer eller andet er det vigtigt at finde ud af, hvilken form for markedsføring der hjælper dig bedst. Mange har i dag en tendens til at søge mod internettet og benytte online-markedsføring, men det er langtfra altid den bedste løsning. Den traditionelle markedsføring i form af tv, aviser samt bannere og skilte i bylivet kan nemlig noget helt andet end internettet.

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Irriterende reklamer på nettet

Når du anvender internettet, er det ofte irriterende, hvis en blinkende reklame popper op ude i siden, da det derved ikke er til at koncentrere sig om læsningen. Det mener en fjerdedel af alle danskere, der anvender nettet til at læse nyheder, ifølge en rapport udarbejdet af Roskilde Universitet. Derfor blokerer mange for reklamerne, så de i stedet kan læse i ro og mag. Det medfører, at mange reklamekroner går til spilde, da reklamerne aldrig når ud til modtagerne. Den online markedsføring når derfor ikke nødvendigvis så mange modtagere, som nogen påstår. Alene af den grund kan det være en rigtig god ide i stedet at holde sig til traditionel markedsføring i form af reklamer i bybilledet, på tv eller i avisen. Her har modtagerne ingen mulighed for at blokere for reklamerne, hvis de først har trykket tænd på fjernbetjeningen, åbnet avisen eller bevæget sig udenfor.

Fordele ved traditionel markedsføring

Derudover findes der flere forskellige fordele ved traditionel markedsføring. For det første er du ikke afhængig af, at dine mulige kunder i første omgang anvender internettet. Ved traditionel markedsføring kan du markedsføre på vidt forskellige måder og derfor nå ud til alle – lige fra børn og unge til ældre.

Mange former for traditionel markedsføring forbindes med stor troværdighed. Hvis du eksempelvis som en del af din markedsføring uddeler flyers eller viser dig på messer, kan dine potentielle kunder få sat et ansigt på, hvem der står bag markedsføringen. Det giver modtagerne en ide om, hvem du er som person, og forhåbentlig troen på, at du vil dem det bedste.

Fordelen ved at markedsføre på tv er, at du når ud til utrolig mange mennesker, og at der er stor variation i, hvilke aldersgrupper der sidder på den anden side af skærmen. Det medfører, at din markedsføring rammer bredt.

Eksponering og kendskab

Det kan være en stor fordel at markedsføre i bybilledet, og der findes mange forskellige muligheder. Du kan både opsætte reklamer på stilladser, på gavle eller en anden stor overflade. Derudover kan du også investere i en lysreklame, som er utrolig effektiv til at tiltrække folks opmærksomhed både i dag- og nattetimerne. Reklamerne i bybilledet placeres ofte på befærdede steder, som dagligt passeres af massevis af mennesker.

Reklamerne får derfor meget opmærksomhed – også fordi de ofte er i bybilledet i en længere periode. Deres størrelse og varigheden gør, at de er utrolig effektive. Vil du vide mere om lysreklamer, skal du klikke her. Linket fører dig til en hjemmeside, hvor du har mulighed for at kontakte professionelle og høre mere om samt bestille de effektive reklamer. Med en lysreklame er du sikret fuld opmærksomhed alle døgnets 24 timer.

Vær den første til at skrive en kommentar

Skriv en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*