Derfor er danskerne digitale forløbere

Vi lever lige nu i en digital verden, hvor nærmest alt kan gøres online på den ene eller den anden måde. Men vidste du, at danskerne er nogle af dem i verden, der er mest digitale? Det undrer dig måske over, at et umiddelbart lille land i blandt store nationer kan være foran på den digitale anvendelse. Ikke desto minde formår vi stadig at overholde rigtig mange på den digitale banehalvdel. Vi forklarer her, hvordan vi danskere kan være en frontløber på den digitale bane.

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Hvorfor bruge penge på frimærker?

Hvornår har du sidst fået et brev i postkassen? Det er højest sandsynligt længe siden, og der går ofte rigtig lang tid i mellem at postkassen skal tømmes for breve. I dagens Danmark er det de færreste, der sender dig et brev. Selv dine regninger kan du tilmelde PBS og slippe for den udskrevne regning, eller også bliver den sendt på mail til dig. Der bliver sendt så få breve i dag, at forsendelsestiden på at brev nemt kan overhale forsendelsen af en pakke, da der simpelthen ikke er nok efterspørgsel på at få sendt et brev ud. Det er vildt at tænke på, hvordan det har udviklet sig til dette.

Selv offentlige breve slipper du for at skulle holde øje med i postkassen. Den digitale fremgag har sikret danskerne en digital postkasse, hvor de bliver mindet om, at der er kommet post. Dette smarte vidunder er kendt som e-Boks i folkemunde, og vi har alle allerede stiftet bekendtskab med den i flere år.

Lynhurtig kommunikation

Den digitale fremgang har sikret en lynhurtig kommunikation. Du kan i dag kommunikere igennem mail, sociale medier, smartphones og meget mere. Mulighederne vil ingen ende tage, og du vil højest sandsynlig forsat opleve nye måder at kommunikere på igennem digitale kanaler i fremtiden.

E-mails er noget af det, der har været længe på markedet, men som fortsat bliver anvendt i stor stil. Men hvorfor er denne kommunikationsform så eftertragtet? Det kan selvfølgelig variere meget fra person til person, hvorfor man bliver ved med at anvende det. Selvom der opleves hård konkurrence inden for digitale kommunikationsformer, formår mail-systemet stadig at være en vigtig spiller. Dette kan skyldes, at den er blevet yderst integreret i danskernes liv, da man rigtig mange steder skal registrere sig som bruger, kunde eller lignende med sin mail.

Go e-handel

Køber du noget på internettet skal du oplyse din mail. Her vil du modtage ordrebekræftelse, faktura, oplysninger og levering osv. Udviklingen inden for e-handel er derfor også med til at holde liv i mailkommunikationen. Udviklingen inden for e-handel er også en vigtig brik i danskernes digitale mønstre. Vi handler online som aldrig før. Det er blevet rigtig nemt at sidde hjemme fra sofaen og bestille alt lige fra tøj, møbler, madvarer, elektronik. You name it.

Flere og flere virksomheder vælger at gå online, da de kan se det store potentiale. Det ses især på udviklingen af antal danske domænenavne, der har været stødt stigende de sidste 20 år, som ses i nedenstående graf.

Som virksomhed er det forståeligt, at man ønsker at udnytte tendensen for online handel. Selvom det kræver mere digital viden, er det dog en ideel måde at følge med danskernes digitale vaner. Det kan derfor være en god idé at undersøge, hvilke muligheder der er inden for webhoteller. Læs her, hvordan du vælger det rigtige til din virksomheds behov. Valget af webhotel kan have stor betydning for din hjemmeside. Det er derfor en god idé at overveje nøje for at sikre, du får den bedst mulige løsning til at få mest muligt ud af de digitale tendenser.

Vær den første til at skrive en kommentar

Skriv en kommentar

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*